2013. február 3., vasárnap

Bolognai-sajtos kiflik,és túrós kiflik kelt tésztából.


Ha tél,akkor kelt tészta!
Imádom dagasztani,és imádom az élesztő illatát :)
Hozzávalók:
-Fél kg liszt
-fél kocka élesztő
-2-3dl tej
-1 tojás
-pici cukor,só
-250g vaj
A lisztet egy nagy tálba öntöm,hozzá adok egy tojást.
Megcsinálom az élesztőt,langyos tejben pici cukorral és sóval felfuttatom. Hozzáöntöm a liszthez.
Adok hozzá egy kk sót,és elmorzsolom a vajat,majd szép sima tésztává dolgozom.
Meleg helyen duplájára kelesztem,kb fél óra alatt.
Volt a fagyasztóban maradék bolognai darált husi,ami kimaradt nemrég,de magában már egy étkezésre kevés lett volna,kidobni sajnáltam...így felhasználtam tölteléknek.
A tésztát ketté választom,kör alakúra nyújtom.
Megkentem a bolognaival,majd 8 cikkre vágtam,és felcsavartam tojással megkentem,és megszórtam reszelt sajttal :)
2x 8db lesz belőle.
A túrós kifli tészta receptje ugyanez,annyi különbséggel,hogy több cukrot tettem a tésztájába,és egy kis citromot is reszeltem bele.
A túró tölteléket pedig úgy készítem,hogy fél kiló túrót villával összetörök,majd hozzáadok porcukrot ízlés szerint,egy citrom héja reszelve , 1 vaniliás cukrot,fél tejfölt,egy tojás sárgáját,mazsolát,és kicsi búzadarát(hogy ne áztassa el a tésztát.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése